Carian

Friday, September 26, 2008

Keamanan

Gembira, tenang, tertawa, ceria adalah antara nikmat yang kita dapat kecapi di dunia ini .Semua nilai-nilai ini adalah sesuatu yang bernilai bagi seluruh manusia dan makhluk sejagat.Ia bukanlah dapat dinikmati dengan senangnya kerana ia di perolehi dengan pengorbanan . Di dalam pengorbanan pula akan ada kesedihan, resah, tangisan dan kemurungan.

Keamanan adalah segala-galanya bagi semua makhluk kerana sifat mereka itu yang lebih selesa dengan kedamaian, kesenangan dan kebebasan di dalam kehidupan. Adalah menjadi tanggungjawab bagi seluruh makhluk supaya menjaga nikmat yang 'dipinjam' ini kerana keamanan akan 'ditarik' semula jika semua makhluk sejagat terlalu selesa hingga lupakan tanggungjawab untuk menjaga keamanan ini.

Kealpaan manusia sejagat dalam mempertahan keamanan se-dunia juga akan menyebabkan negara-negara yang lain juga turut menerima tempiasnya. Hakikatnya didunia ini semua negara yang wujud adalah berjiran kerana mereka adalah penduduk di satu bumi yang sama.Jika sebuah negara berada didalam pergolakan , ini bermakna seluruh penduduk didunia belum mencapai keamanan dan kemerdekaan.

Maka, kita sebagai umat manusia perlulah bekerjasama dalam memastikan keamanan dan kesejahteraan terus berkekalan dan membantu dalam mencapai keamanan dinegara-negara yang bergolak.Ingatlah " Kemerdekaan itu amat sedikit didunia ini, maka peliharalah ia sebaik-baiknya".

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

About Me

My photo
I am an engineering student.For more information, please contact teenagemuslim@gmail.com

Kata-kata

Hidup memerlukan pengorbananan.

Pengorbanan memerlukan perjuangan.

Perjuangan memerlukan ketabahan.

Ketabahan memerlukan keyakinan.

Keyakinan pula menentukan kejayaan.

Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Adakah blog ini

© Copyright 2008

iqra-muslim.blogspot.com

teenagemuslim@gmail.com

iqra-muslim © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO