Carian

Sunday, September 21, 2008

Kehidupan 2

Kehidupan merupakan suatu yang bernilai dan merupahan suatu perjalanan yang sedang ditempuhi oleh setiap orang bagi mencapai segala cita-cita yang di impikan untuk masa depan.Segala usaha dan komitmen akan diberikan untuk mencapai segala-galanya untuk berjaya dalam kehidupan ini.


Ilmu dan pengalaman amat penting dan bernilai untuk berjaya dalam kehidupan ini.Kadang kala hidup ini amat sukar ditempuhi jika masalah yang timbul itu tiada kaitan dengan ilmu dan pengalaman yang kita ada.Jadi, inilah yang akan memberikan cabaran dan ia mesti ditempuhi .

Walaupun ilmu dan pengalaman adalah asas dalam berjaya, namun sebagai manusia naluri untuk merujuk kehidupan ini dengan agama tidak dapat dinafikan.Agama adalah matlamat dan panduan dalam menuruti kehidupan yang lebih bermakna.Ia bukanlah suatu kongkongan dalam meneruskan kejayaan dalam kehidupan ,malah ia adalah pendokong untuk merealisasikan kejayaan itu sendiri.


Selain itu, usaha dan tawakkal merupakan prinsip yang mesti di laksanakan jika ingin kehidupan ini lebih keberkatan.Oleh itu,segala perkara yang ingin dilakukan dalam kehidupan ini mestilah seimbang dari aspek dunia dan akhirat kelak.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

About Me

My photo
I am an engineering student.For more information, please contact teenagemuslim@gmail.com

Kata-kata

Hidup memerlukan pengorbananan.

Pengorbanan memerlukan perjuangan.

Perjuangan memerlukan ketabahan.

Ketabahan memerlukan keyakinan.

Keyakinan pula menentukan kejayaan.

Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Adakah blog ini

© Copyright 2008

iqra-muslim.blogspot.com

teenagemuslim@gmail.com

iqra-muslim © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO